emelienicklasdotter

blog o' fever

Kategori: Allmänt

tja tja bloggen! nej usch så ska jag inte börja. får massa läskiga flashbacks till en fjortis som lagt upp ett klipp på youtube som vi var tvungna att analysera på svenskan. alltså det var så man mådde illa åt människan. som om man skämdes för den människan inte hade vett nog i skallen att skämmas själv.

Anyway, jag har suttit och pluggat (försökt i alla fall) på rädda-världen-uppgiften som ska in på fredag.. jag får lite ångest över att jag inte har lyckats börja än, för jag vet ju hur lång tid jag tar på mig att skriva en sketen uppsats. Den här ska iofs inte vara så lång, men arbetsprocessen i sig är ju lång och omständig. + att jannes och catharinas uppgift är inte den enda grejen som existerar i detta universum, även om de verkar tro det. -.-

Puh! har inte lyckats skriva i bloggen på evigheter, än mindre publicerat något ^^ hoppas jag kommer igång, det går ju snabbare än att föra dagbok. jag behöver nånstans där jag kan skriva av mig för att stressa ner en aning iaf ... :S Det är mycket som rör sig i huvudet nu - ibland, när jag hinner stanna upp och vara filosofisk, förundras jag över hur alla människor på denna planet kan vara så oerhört invecklade och komplicerade... ibland får jag den lustiga känslan att det bara vore jag som har 50 olika liv som försöker samsas i min lilla hjärna så pass att den hotas av kollaps.

Ikväll ska jag belöna mig själv med att jag faktiskt lyckats skriva ett helt stycke och hittat två superbra sidor med jättemycket information till rädda-världen-uppgiften. värre är det med C-project och tidsandan och energi-uppsatsen... Dessa tre arbeten (varav de två sistnämnda har passerat sin deadline o.O) är oerhört svårt att hitta information till. mycket svårare än jag trodde. tidsandan var ett bra tag sen den skulle vara inlämnad, för att inte tala om energi-uppsatsen så det känns för jävligt att sätta sig med de två nu. Men nu har jag iaf en sporre att ALDRIG skaffa mig fler rester. Därför väljer jag att prioritera rädda-världen och C-projektet...

Sitter vid köksbordet hemma och försöker få någonting annat gjort än facebook och bloggläsande. tänkte vara duktig och betala in avgiften för vår studentmiddag till en klasskompis, men givetvis fungerade det INTE. jag blev till slut förbannad och bestämde mig för att ge upp innan jag slog sönder datorn. det är ju min enda dator.
när jag sedan fick reda på att det var fel kontonummer försökte jag igen och tänkte; nu ska det lyckas! gick det inte heller. -.- blä! att det ska vara så in i helvetes svårt att föra över från en bank till en annan. inte finns det någon hjälp till hur man ska skriva upp kontonumret heller : jag var tvungen att googla på det. försökte otaliga gånger utan success. till slut gav jag upp och tänker imorgon gå till banken själv för att få hjälp med överföring eller något... var en jättebra idé fram tills jag kollade upp deras öppettider och de STÄNGER KL TRE! hur fan tror de folk ska hinna till banken när de flesta jobbar till fyra eller ännusenare. Jag valde swedbank för att de hade öppet tills 18, men tydligen inte längre. >:@

Kommentarer


Kommentera inlägget här: