emelienicklasdotter

3:an so far

Kategori: Allmänt

I början av terminen var jag jättepepp och hade tid över till att jobba massor de första veckorna. Jag kom igång ordentligt med teoridelen på körkortet med hjälp av Sofia, vi skrev in oss på teorilektionerna samtidigt ;) och jag skaffade mig ett årskort på simhallen och började simma några gånger i veckan. Jag var väldigt nöjd med mig själv och energin jag fick från simningen var underbar och kom väl till pass.

Sedan började stressen över Brighton-resan och ångest inför tema-arbetet som vi inte förstod. Jobbigt ett tag där, och med stressen kom den dåliga hyn tillbaka då acnen blossade upp igen i kombination med risigt och urtvättat hår som inte tagits om hand... Jag mådde skit ett tag där och sovtiderna ändrades och mensvärken gjorde inte saken bättre, (oktober månad var inte rolig).

Efter Brighton-resan hade jag mens och var nära att åka på en förkylning så jag vilade lite från träningen och försökte stressa ner efter persen av att ha bott hos en annan familj under en veckas tid. Sedan kom mensen och jag är väldigt känslig och vill absolut inte SIMMA när jag har mens. Fick bli lite gymning hos Elin på torsdagskvällarna och boxerzisen kickade igång i samband med Sofies projektarbete :) så motionen fick jag iaf. Har varit lat denna termin och köpt busskort istället för att ta cykeln (inbillade mig själv att det började bli kallt redan i september, men jag märker nu att jag kunde ha sparat in busskort för flera månader eftersom den riktiga kylan inte kommit än).

Blev lite problem i privatlivet där ett tag runt september. Eller ja, iaf en kris baserad på privata angelägenheter. Är fortfarande inte över det hindret, men jag repar mig och nu försöker jag se mig om efter nya möljligheter :)


Jobbet på sista tiden har man inte hört något från, och jag kan inte längre räkna med de pengarna, därför kommer det bli jobbigt och knappert med ekonomin ett bra tag framöver, speciellt eftersom körkortet slukar alla pengar.. Tur att presentpengarna kom två månader försent så jag inte gjorde av med dem på skräp tidigare :P (Köket renoverades runt min födelsedag så jag kunde inte firas) Ska börja söka nytt deltidsjobb med start denna vecka, behöver verkligen någon form av inkomstkälla varje månad :S :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: