emelienicklasdotter

idétorka

Kategori: Allmänt

jag avskyr när det händer.. jag var jättesugen på att skriva ett superinlägg nu när jag inte bloggat på hela dagen, men om vad? (Börjar det bli lite beroendeframkallande att blogga? Som med träning när man väl börjat kan man inte sluta för man vill ha mer endorfiner i kroppen - hoppas det, då kommer jag för en gångs skull ha en väl uppdaterad blogg)
 
Farmor och farfar var här under dagen för att hjälpa Sanna och mig att vara barnvakt, inte för att vi behöver hjälpen det är bara det att det blir roligare när fler är här - både för de två minsta och Sanna och mig som barnvaktar :) Underlättar ju lite när man är fler än en då maten ska fixas samtidigt som man kanske behöver roa barnen då de börjar bli gnälliga av hungern. Som alltid när vi har gäster hemma är Saga och Evelina på sitt bästa humör, de var inte gnälliga en enda gång idag. Okej, Saga sov mest under hela besöket för hon hade vaknat väldigt tidigt i morse så det behövdes en två timmars sovpaus. Men Evelina njöt av uppmärksamheten och glänste när hon visade farmor alla sina leksaker och dockan blev extra intressant när hon hade en hjälpreda som kunde ta på den kläderna ^^ (Annars blir det bara att slita av kläderna för det är enklare)
 
Allting flöt på och Sanna och jag kunde till och med hinna ta en liten paus på någon halvtimme för att roa oss själva lite, vi spelade Kalaha (eller nåt) ett spel som består av kulor och ett bräde med massa hål i. Målet är att få så många kulor som möjligt i sitt "bo". Ganska barnsligt men kommer ihåg det från när vi var mindre och spelade det så det har ett nostalgiskt värde i sig. Lagom till famor och farfar skulle åka efter tre började Saga bli lite smågnällig som vanligt vid den tiden och hon ville bara sitta i famnen och kunde absolut inte leka själv längre. Brukar vara så innan maten vid 4-tiden.
 
Det blev lite rester till middag både för barnen och oss när mamma och pappa kom tillbaka och nu har jag lämnat över minstingarna och tar en paus :) Sanna är iväg hos en kompis och ska färga håret. Hon vill ha en rödare nyans än den hon har just nu. Får se hur resultatet bli, personligen tyckte jag den hon har passar henne prefekt för det lyser jättefint i solen och till hennes gröna ögon är det jättesnyggt.
 
Allt för stunden, hörs senare om jag kommer på ngt mer att skriva idag :D Ha det super!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: