emelienicklasdotter

And the answer is....

Kategori: Allmänt

Som alltid när jag står och borstar tänderna (?) så får mina tankar fritt spelrum och kan hoppa på de knasigaste tankegångarna. Alldeles nyss kom jag på svaret till varför jag har tid/lust till att blogga så mycket, eller skriva över huvud taget för den delen: det är för att jag inte har någon bok att läsa just nu.
 
Jag är inne i en period då jag läser VÄLDIGT mycket böcker, men för tillfället har jag ingen hemma (brukar vara en frekvent besökare på stora biblioteket i Linköping nämligen). Jag har gått runt i två hela dagar nu, sedan jag läste klart den senaste boken i en serie som nu är avslutad, och bara väntat på att få lägga vantarna på nästa bok.
 
Problemet är bara att jag själv inte vet vilken bok jag är ute efter. Jag är väldigt inne på genren med fantasy/sci-fi (skippa sistnämnda) så jag känner mig lite begränsad. Några särskilt utvalda böcker bedömts värdiga nog min uppmärksamhet men då är det något alldeles speciellt som fångar just mig.
 
Note to self: framtida inlägg kan ju vara om någon bok/hel serie jag nyligen läst och vad jag har för tankar kring den. hmm, kanske får fila på ett sådant i flera dagar om jag vill göra dem rättvisa ;) Perfektionist? Ja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: