emelienicklasdotter

plugg,plugg,plugg - inte länge till!

Kategori: Allmänt

Borde försöka bli aktiv här igen, men glömmer liksom bort att jag ens har en blogg. Är för upptagen med att leva mitt liv *) Nej, skämt åsido .. jag har faktiskt inte alls varit på humör för särskilt mycket den senaste tiden. Jag vet inte, men efter nyår har det sakta blivit bättre. Jag har en mindre grej att oroa mig för; körkortet. Nu ligger det i tryggt förvar i min plånbok!! HAr dock inte kört bil sen jag fått det. Borde kanske göra det, vet inte om jag kanske glömmer bort det annars, hade inte varit så kul -.-

Jag har också fått iväg laborationsrapporterna i naturkunskap som har hängt över min axel ända sen november månad. Väldigt stressande när man hela tiden har de som gnager ädr hela tiden.

Nu är det projektarbetet som är kritiskt. Jag måste få ihop lite material att lämna in till Catharina antar jag, för jag skickade aldrig in något innan jul som det var tänkt. Men jag hade liksom inte börjat då så jag kände inte att det var läge att ens boka in något samtal med henne då. Jag har alltså pratat med Catharina en gång, och det med den förra projektplanen när vi fortfarande skulle åka till scottland.

Hmm, borde kanske uppdatera henne om detta annars får inte jag något betyg i PA-kursen. Rätt surt om jag inte lyckas få G, för Catharina är rätt hård med betygen tycker jag. Vet ärligt talat inte vart jag ligger i hennes andra ämnen, och jag borde prata med henne om dem: Historia A+B, samhällskunskap A+B och Internationella relationer.

Hoppas jag kan bli sekreterare på Fn-rollspelet som ligger ganska nära i planeringen. Strax efter PA:arbetet ska vara färdigt har vi FN-rollspel, som har en stor roll i kursen internationella relationer. Blä, jag vet inet ens om jag har gjort någonting annat av värde i den kursen, eller i något av SO-ämnena sen vi fick catharina i tvåan.

Betygen vi får nu i vår är ju viktiga, de är ju avgångsbetygen och det är minst 15 kurser som tentas av. Förstår inte deras dåliga planering med detta att lägga 100p-kurser utöver alla tre åren!! Sjukt jobbigt, bättre att ta en kurs i taget och kunna beta av den i tid och hinna jobba upp sig till en bra nivå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: