emelienicklasdotter

En vilodag

Kategori: Allmänt

Ledsen att jag inte bloggat så mycket idag (vet inte om jag över huvud taget har några trogna läsare än, tvivlar på det) men i alla fall ber jag om ursäkt till mig själv - jag lovade mig själv att titta in senare idag. Recap av dagen: Det blev ingen promenad med Maja idag som det var tänkt, för trots att vi sa tre så kom hon på att hon inte ätit något på hela dagen (vad jag fattade det som iaf) så hon var tvungen att äta. Men tyvärr blev klockan för mycket när hon äntligen ätit att hon inte skulle hinna till vad det nu vad hon skulle göra ikväll, glömde fråga vad hon hade för planer för kvällen. Men det gör inget, vi får ta och ses någon annan dag, SNART :)
 
På eftermiddagen nu har Sanna och jag varvat med att leka med Saga och Evelina och städat inför imorgon, det behövdes ändå och nu hade mamma en ursäkt för att låta pappa dammsuga ;) Vi har en regel (ganska nyinförd) att den som bjuder hem folk får dammsuga också. Så att det ska kunna ske lite oftare än vad det faktiskt hinns med. Mamma tröttnade på att dammsuga varje dag då det ändå inte syntes någon skillnad ^^ De senaste två timmarna efter maten och läggning av de yngsta barnen har Sanna och jag bänkat oss framför min teve och spelat lite Halo på Xboxet :) Det var länge sedan och vi hade jättekul och dels grafiken på vissa konstiga ställen där det glappade, och dels åt monstrenas reaktioner när vi kom och förstörde och dödade. Hehe, vi körde på den lättaste nivån bara för skojs skull och för att slippa dödas - tar längre tid då..
 
Tyvärr är jag upptagen hela dagen imorgon (så jag kommer förmodligen inte kunna blogga så flitigt då heller): ska vara barnvakt åt mina två yngre systrar Evelina och Saga medan mamma och pappa åker på begravning (mammas morfar). Sanna har lov så hon har också lovat att hjälpa till + så kommer farmor och farfar att hälsa på under tideen för att hjälpa till att roa barnen medan vi fixar lite praktiska saker som mat och läggning osv. Saga sover fortfarande mitt på dagen någon timme eller två.
 
De åker väl hem runt tre kan jag tro, för strax efter kommer mamma och pappa hem och jag kan inte tänka mig att mamma känner sig jättepigg på att ha besök hemma då. Sanna och jag går inte, dels av praktiska skäl (Saga och Evelina skulle aldrig klara av att sitta tysta och glada i en kyrka) och dels för att vi inte stod G.morfar lika nära som mamma och t.ex. mormor gör. Personligen känner jag att jag skjuter gärna upp att gå på min första begravning ett bra tag till om det går. Vet inte om jag skulle klara av det... Varken Sanna eller jag gick på G.farmor + G.farfar på pappas sida när de gick bort. Några år sedan visserligen men jag kommer fortfarande ihåg så jag kan inte ha varit så väldigt liten.
 
Oj vad bra jag är på att kompensera ser jag, inget blogginlägg sedan imorse och nu lägger jag in en riktig baddare! Till dig som läst ända ner hit; grattis du har lyckats läsa dig igenom Emelies röriga tankar som saknar någon tillstymmelse till röd tråd. Jag är imponerad! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: